dimarts, 29 de setembre del 2009

Arrop. 15 setembre 2009: Sexe o Arrop? Arrop!



1 michelinot

Passejes pel Carrer Sant Joan de Ribera de Gandia i de sobte et trobes l'Arrop. El carrer, més aviat lletjot, contrasta amb l'oasi de plaer pels sentits que s'hi troba dins. Quan em dirigia amb cotxe cap a l'objectiu no sé perque, però ja notava l'excitació de l'adolescent davant la primera cita, aquella que portes donant-li voltes tota la setmana urdint la trama que et portarà al primer petó amb llengua o amb una mica de sort a tocar el primer pit. Avançaré el final i explicaré que el resultat fou com si a la primera cita hagués consumat l'acte. Passem als detalls -del dinar, no pas del meu primer contacte lúbric, s'enten-.


Les primeres experiencies ja recorden al moment quan li agafava la ma a la..., posem que a la Rosaura . La cuina amb cristalleres que deixen al descobert les mans dels artistes; l'exquisida atenció de l'nfanteria d'èlit; els tènues sons del jazz d'ambient,...




No m'extendré en la successió de manà amb que m'obsequiàren, -frase feta, atès que d'obsequi res de res,  el paperet no perdona quan l'experiència es comparable a triomfar a la primera cita, malgrat reconec que els honoraris, 76 €, bé s'ho valen, i si m'en diuen 90, no hagués posat mala cara-.



Com veieu, van tenir el detall d'imprimirme el contingut del menú degustació que vaig escollir. Sempre la millor opció quan vols conèixer amb amplitut l'oferta d'un mag dels fogons con en Ricard Camarena.




A destacar el Capuccino de tomàquets al forn amb formatge d'Almedíjar. Deliciós entrant on la màxima expressió del mateix rau en aquest formatge de Castellò, meitat cabra, meitat ovella, molt difícil de trobar. Cal esmentar que València té quatre formatges 100% autòctons, i l'Almedíjar n'es un d'ells.

Molt sentit de l'humor en la defició del "Calamar amb sang i ceba, sense sang i sence ceba". Em partia el pit quan el vaig tastar i m'explicàren els ingredients reals. No us en diré el secret, proveu-lo i en parlem.




 Finalment comentaré el best seller de la jornada, l'Ou fregit amb emulsió de cansalada blanca a la brasa. Un ou cuinat a baixa temperatura, arrebossat amb molletes de pa i posat un pensament a la fregidora. L'emulsió de la cansalada ja es un secret d'estat major. En aquest moment la Rosaura i jo ja deuriem estar fregant-nos esperitadament.




Després de les sensacionals postres regats amb un Casta Diva Cosecha Miel d'Alacant arriba l'obsequi de la casa a modus de traca final de la terra. El Café amb gelat de carabassa amb biscotxet d'oli d'oliva amb xocolata es un premi injust per un pobre súbdit del Reialme de La Safor. Ara la Rosaura i jo ja ens estàvem fumant una cigarreta.... a mitjes.




RECOMANABLE PER:
Quan el plaer de la cuina comenci a superar el del sexe.

A QUI ET PODRIES TROBAR:
Als de quaranta anys cap amunt...

EL DETALL:
Sens dubte, la impressió del menú amb la data.


ARROP
C/ Sant Joan de Ribera, 20
46701 Gandía
Tel. 96 295 07 68


Ver mapa más grande